The messenger logo

Why do you think so-called pro-government television channels have ceased cooperation with Global TV?

Friday, March 23
“Well, it even does not need any questions and doubts. It is obvious there was pressure on Rustavi 2 and Imedi, as a result of which they stopped cooperation with Global TV. They think that consumers will abolish their contract with Global TV and it will go bankrupt. But I do not think they will reach their goal.”
Mariam, Student, 23

“Well, to tell you the truth, I have no idea regarding the issue at all.”
Khatuna, employed, 26

“There are different ideas and speculations regarding this issue. It is said that those channels might be broadcasted only through SilkNet and that this action is part of the government’s media policy inside the state. As for me, I have not studied the issue, thus I can not express my concrete opinion.”
Anna, Journalist, 35

“I am sorry, but I have not heard of the problem and I cannot comment on it.”
Saba, Student, 16

“I am a Global TV subscriber and suddenly Imedi was switched off. Personally, I watch this TV station most frequently. Now I am thinking of changing to another cable network. But why it happened I have no idea.”
Beka, Economist, 31

“Global TV is one of the largest cable TV [providers] and I think Rustavi 2 and Imedi TV thus tried to take their audiences from this [company]. It has become common knowledge that Global TV belongs to Bidzina Ivanishvili’s brother so it makes sense why the pro-government TV stations have made such a decision.”
Lali, Dentist, 34

“Actually, I was also confused when one fine day I switched on the TV and I had no Imedi I thought there was a technical problem but when my brother told me about Global TV’s owners I understood the whole story – it’s still politics that makes our lives harder day by day. I wish everyone would stop being politically biased in our small country and give ordinary people an opportunity to live normally.”
Lika, Musician, 24